
Onze organisatie
EEN PROFESSIONELE ZORGINSTELLING
De Nico Adriaans Stichting (NAS) is een ISO gecertificeerde zorginstelling met een Raad van Toezicht en een eenhoofdig Raad van Bestuur/directeur-bestuurder, Elly van der Vliet.

RAAD VAN BESTUUR
De Raad van Bestuur is verantwoordelijkheid voor de aansturing van de organisatie, de strategie, de medezeggenschap (Ondernemingsraad en Cliëntenraad), de positie binnen het netwerk van en de samenwerking met de ketenpartners en opdrachtgevers. De aansturing gebeurt door twee strategische managers en vier teammanagers. Samen met de Raad van Bestuur vormen zij het formele managementteam.
RAAD VAN TOEZICHT
De Raad van Toezicht houdt toezicht op de financiële gezondheid en risicobeheersing, maar ook op de uitvoering van de strategie en of de belangen van stakeholders voldoende zijn gewaarborgd. Daarnaast is de Raad van Toezicht de werkgever en adviseur van de Raad van Bestuur en dient zij tegelijkertijd als klankbord voor de Raad van Bestuur.
Een lid van de Raad van Toezicht treedt volgens rooster, maar uiterlijk vier jaar na zijn benoeming af. Een aftredend lid van de Raad van Toezicht is eenmaal herbenoembaar. Een tussentijds benoemd lid van de Raad van Toezicht neemt op het rooster van aftreden de plaats van zijn voorganger in.
De Raad van Toezicht heeft vier leden:
– M.Y. van Duijn (Voorzitter RvT)
– H.J.M. Janssen (Lid RvT en voorzitter Commissie Kwaliteit & Veiligheid)
– D.J. Schrijer (Lid RvT)
– Dhr. R. van Zoolingen (Lid RvT en voorzitter Commissie Financiën)
CLIËNTENRAAD
De Cliëntenraad van de NAS denkt mee over het beleid en de kwaliteit van de ondersteuning binnen onze organisatie. De leden zetten zich in om de belangen van iedereen die door ons ondersteund wordt te vertegenwoordigen. Ze zijn als het ware het luisterend oor én de stem van onze cliënten richting de organisatie.
De Cliëntenraad van de NAS bestaat uit mensen die zich vrijwillig inzetten. Zij doen dit vanuit hun eigen ervaring, achtergrond of betrokkenheid bij de Maatschappelijke Opvang en de mensen die daar gebruik van maken. De leden luisteren naar wat cliënten belangrijk vinden en brengen deze punten vervolgens onder de aandacht bij de Raad van Bestuur van de NAS. Zo zorgen ze ervoor dat cliënten gehoord worden op onderwerpen zoals kwaliteit van zorg, veiligheid en leefomgeving.
Wat doet de Cliëntenraad?
– Geeft cliënten een stem richting de organisatie
– Denkt mee en geeft advies, zowel wanneer de organisatie daarom vraagt als op eigen initiatief
Wat doet het bestuur van de NAS?
– Luistert naar de Cliëntenraad
– Houdt de gezamenlijke belangen van cliënten in het oog bij het maken van beleid
De cliëntenraad is bereikbaar per e-mail: clientenraad@nasrotterdam.nl
ONDERNEMINGSRAAD
In de Wet op Ondernemingsraden (WOR) staat beschreven dat elke organisatie met meer dan 50 medewerkers verplicht is om een Ondernemingsraad (OR) in te stellen. Maar dit is niet de hoofdreden dat er bij de NAS een OR is ingesteld. De NAS vindt het belangrijk dat ook de medewerkers worden betrokken bij de organisatie en wil op deze manier medezeggenschap creëren.
De OR bestaat momenteel uit 7 leden die als taak hebben om de belangen van het personeel te vertegenwoordigen. Zij overleggen over belangrijke thema’s zoals werkomstandigheden en bedrijfsplannen. De OR zorgt ervoor dat de NAS-medewerkers zich gezien en gehoord voelen.
De Ondernemingsraad is bereikbaar per e-mail: ondernemingsraad@nasrotterdam.nl
PUBLICATIES
Factsheet 2024
Bestuursverslag 2024
Jaarrekening 2024
Strategisch Meerjarenbeleid
Bestuur en Toezichtvisie
Beleidsverklaring
Privacyverklaring
ISO certificaat
Heb je een slaapplek of hulp nodig?
Ben je:
– (bijna) dak- of thuisloos
– legaal in Nederland
– inwoner van Gemeente Rotterdam
En kun je:
– je problemen niet zelf (meer) oplossen
– niet (meer) zelf of met hulp van familie, vrienden of kennissen opvang regelen
Ben je 18 tot en met 23 jaar?
Meld je dan bij het Jongerenloket: Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie op: www.rotterdam.nl/jongerenloket.
Ben je ouder dan 23 jaar?
Meld je dan bij Centraal Onthaal: Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 11.30 uur. Kijk voor meer informatie op: www.rotterdam.nl/dak-of-thuisloos.
