Klachtenregeling voor cliënten
IK HEB EEN KLACHT, WAT NU?
De medewerkers van de Nico Adriaans Stichting (NAS) zetten zich allemaal in om de beste begeleiding te bieden. Toch is het mogelijk dat men niet tevreden is over de door ons geboden begeleiding. Zo kan je bijvoorbeeld een klacht hebben over de manier waarop een medewerker met je omgaat. Of waren er van tevoren andere verwachtingen over de begeleiding en is het vervolgens heel anders gelopen. We raden jou aan daar niet mee rond te blijven lopen maar je klacht(en) te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan.
Stap 1: Interne klachtbehandeling
Je meldt en bespreekt de klacht met de medewerker op wie de klacht betrekking heeft. Is dat niet voldoende, dan kan je een gesprek aanvragen met zijn/haar teammanager. Het is goed hierbij het volgende in gedachten te houden:
Neem zo snel mogelijk contact op met de NAS wanneer je ergens ontevreden over bent. Dan kunnen we namelijk ook zo snel mogelijk samen tot een oplossing komen.
Het helpt om voor het gesprek alvast op papier te zetten wat de klacht precies is. Het klachtformulier kan je hier vinden. Dit zou je van tevoren aan de teammanager kunnen geven. Probeer te bedenken wat je met het gesprek wilt bereiken. Je kunt altijd iemand meenemen ter ondersteuning, bijvoorbeeld de cliëntvertrouwenspersoon.
CLIËNTVERTROUWENSPERSOON
Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk en is te bereiken via Basisberaad.
Yorrick van der Ent
Hoogstraat 66a
3011 PT Rotterdam
Telefoon: 06-57412816
E-mail: yorrickvanderent@basisberaad.nl
Mocht je ook na de interne afhandeling ontevreden zijn dan is de optie aanwezig om extern een klacht in te dienen.
Stap 2: Externe klachtbehandeling
Heeft de interne klachtbehandeling je onvrede niet weggenomen? In dat geval kan je jouw klacht telefonisch of schriftelijk indienen bij de klachtenfunctionaris van de Nico Adriaans Stichting. De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen in jouw klacht.
De klachtenfunctionaris is bereikbaar via onderstaande gegevens:
CBKZ t.a.v. Klachtenfunctionaris Nico Adriaans Stichting
Molenstraat 30
4201 CX Gorinchem
Telefoon: 018 3682 829
E-mail: klachten@cbkz.nl
Kosten
Er zijn voor de cliënt geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van door zelf ingeschakelde bijstand en advies voor eigen rekening zijn.