
Onze organisatie
EEN PROFESSIONELE ZORGINSTELLING
De Nico Adriaans Stichting (NAS) is een ISO gecertificeerde zorginstelling met een Raad van Toezicht en een eenhoofdig Raad van Bestuur/directeur-bestuurder, Elly van der Vliet.

RAAD VAN BESTUUR
De Raad van Bestuur is verantwoordelijkheid voor de aansturing van de organisatie, de strategie, de medezeggenschap (Ondernemingsraad en Cliëntenraad), de positie binnen het netwerk van en de samenwerking met de ketenpartners en opdrachtgevers. De aansturing gebeurt door twee strategische managers en vier teammanagers. Samen met de Raad van Bestuur vormen zij het formele managementteam.
RAAD VAN TOEZICHT
De Raad van Toezicht houdt toezicht op de financiële gezondheid en risicobeheersing, maar ook op de uitvoering van de strategie en of de belangen van stakeholders voldoende zijn gewaarborgd. Daarnaast is de Raad van Toezicht de werkgever en adviseur van de Raad van Bestuur en dient zij tegelijkertijd als klankbord voor de Raad van Bestuur.
CLIËNTENRAAD
De Cliëntenraad bestaat uit mensen die gebruik maken van de Nico Adriaans Stichting (NAS). Ieder lid levert vrijwillig een bijdrage vanuit ervaring, opleiding en achtergrond. Met ondersteuning van het Basisberaad komt de Cliëntenraad op voor cliënten van de NAS. Zij luisteren naar wat cliënten willen en vinden. Daarna gaan zij in gesprek met de Raad van Bestuur over wensen en belangen. Zij zorgen ervoor dat de stem van de cliënt gehoord wordt.
Bij belangrijke beslissingen geven zij advies aan de Raad van Bestuur over alles wat te maken heeft met kwaliteit van zorg, zoals de cliënttevredenheid of veranderingen op de afdelingen. Daarnaast adviseert de Cliëntenraad de Raad van Bestuur over belangrijke ontwikkelingen zoals veiligheid en leefbaarheid. De Cliëntenraad is bereikbaar per e-mail: clientenraad@nasrotterdam.nl
ONDERNEMINGSRAAD
In de Wet op Ondernemingsraden (WOR) staat beschreven dat elke organisatie met meer dan 50 medewerkers verplicht is om een Ondernemingsraad (OR) in te stellen. Maar dit is niet de hoofdreden dat er bij de NAS een OR is ingesteld. De NAS vindt het belangrijk dat ook de medewerkers worden betrokken bij de organisatie en wil op deze manier medezeggenschap creëren.
De OR bestaat momenteel uit 7 leden die als taak hebben om de belangen van het personeel te vertegenwoordigen. Zij overleggen over belangrijke thema’s zoals werkomstandigheden en bedrijfsplannen. De OR zorgt ervoor dat de NAS-medewerkers zich gezien en gehoord voelen. De Ondernemingsraad is bereikbaar per e-mail: ondernemingsraad@nasrotterdam.nl
PUBLICATIES
Jaarrekening 2023
Beleidsverklaring
Privacyverklaring
ISO certificaat
Heb je een slaapplek of hulp nodig?
Ben je:
– (bijna) dak- of thuisloos
– legaal in Nederland
– inwoner van Gemeente Rotterdam
En kun je:
– je problemen niet zelf (meer) oplossen
– niet (meer) zelf of met hulp van familie, vrienden of kennissen opvang regelen
Ben je 18 tot en met 23 jaar?
Meld je dan bij het Jongerenloket: Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie op: www.rotterdam.nl/jongerenloket.
Ben je ouder dan 23 jaar?
Meld je dan bij Centraal Onthaal: Open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 11.30 uur. Kijk voor meer informatie op: www.rotterdam.nl/dak-of-thuisloos.