De Nico Adriaans Stichting (NAS) is een organisatie die zich inzet voor kwetsbare Rotterdammers in het maatschappelijk domein. Naast ambulante woonbegeleiding en activering vanuit de Wmo biedt de NAS begeleid en beschermd wonen voor jongeren, dagopvang, nachtopvang en ambulante forensische zorg. Daarnaast organiseren wij jaarlijks de winteropvang in samenwerking met de Gemeente Rotterdam. We werken krachtgericht en sluiten aan op wat de cliënt kan. Onze missie is: de cliënt voelt zich gezien en gehoord.

Binnen de organisatie werken circa 100 medewerkers, 10 stagiairs en een wisselend aantal vrijwilligers. De kernwaarden die door de hele organisatie doorleefd worden zijn: gelijkwaardigheid, betrokkenheid, aansluiten en sociale rechtvaardigheid.

Om ons directieteam te versterken zijn we op zoek naar een

Strategisch Business Controller/Financieel Manager

28-36 uur per week

Jouw profiel

Voor deze functie zoeken wij een resultaatgerichte ervaren business controller met strategische vaardigheden en visie, waarbij je de directeur-bestuurder adviseert over vraagstukken op het gebied van financiën en bedrijfsvoering. Je bent een stevige financiële sparringpartner voor onze directeur-bestuurder en tevens lid van het directieteam dat bestaat uit de directeur-bestuurder en de strategisch beleidsadviseur. Binnen dit team geef je leiding aan twee teammanagers (Financiën en Ondersteunende diensten). Als strategisch financieel manager stel je, in samenspraak met de directeur-bestuurder, een begrotingsvoorstel op ten aanzien van de organisatieonderdelen, legt deze voor aan de eindverantwoordelijke en stemt deze af. Je signaleert en analyseert knelpunten in de voortgang van de realisatie van de financiële doelstellingen en je beheert hiertoe de begroting(en) en budgetten en onderneemt passende actie bij dreigende tekorten en/of overschrijdingen. Daarnaast volg, signaleer en analyseer je de relevante financiële externe- en interne ontwikkelingen. Het grondig in kaart brengen van kansen en bedreigingen die van invloed zijn op de financiële situatie van de organisatie is jou op het lijf geschreven. Dit vertaal je naar financiële beleids- en jaarplannen die passen bij de strategische koers van de NAS. Dat doe je op een manier die bijdraagt aan de kwaliteit en de prestaties van de organisatie. Daarnaast toets en evalueer je de effecten van de (beleids-) ontwikkeling en projectenJe zorgt voor samenhang tussen de organisatieonderdelen en bepaalt hoe doelstellingen het beste bereikt kunnen worden. Je stuurt veranderingsprocessen aan.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde relevante HBO+ of WO-opleiding in financiële richting;
  • Meerdere jaren aantoonbare ervaring in de gevraagde functie en als MT lid;
  • Kennis en inzicht in wetenschappelijke theorieën, methoden en (maatschappelijke) achtergronden binnen de werkgebieden financiën, bedrijfsvoering en fondsenwerving t.b.v. tactische en strategische beleidsvoering en -ontwikkeling;
  • Kennis van en sensitiviteit voor lokale, regionale en landelijke politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Kennis van organisatorische processen en het initiëren van verbeteringen;
  • Kennis van en inzicht in de inrichting en diverse disciplines van de organisatie;
  • Onderhandelingsvaardigheden;
  • Ruime ervaring in het vormgeven en ontwikkelen van strategische beleids- en jaarplannen binnen een maatschappelijk betrokken organisatie;
  • Ervaring in het werken met verschillende strategische stakeholders (diverse gemeenten en ketenpartners);
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Een ondernemende en innovatieve houding, met oog voor de gehele organisatie;
  • Een warm hart voor onze doelgroepen.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende en afwisselende functie met ruimte en vrijheid voor inbreng bij een inspirerende en impactvolle organisatie, in een fijn, betrokken en gepassioneerd team waar collegiale en professionele samenwerking belangrijk is;
  • Een dienstverband voor 28-36 uur per week, in overleg;
  • Mogelijkheid tot hybride werken en met flexibele werktijden;
  • Salaris is afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring (Schaal 12, CAO Sociaal Werk);
  • Een eindejaarsuitkering van 8,3% en een goede pensioenregeling bij PFZW;
  • Je eigen arbeidsvoorwaarden samenstellen met het individueel keuzebudget;
  • Een reiskostenvergoeding en gebruik van een laptop en telefoon;
  • Een contract voor een jaar met uitzicht op verlenging.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Lizzy de Vogel, tel: 010-413 39 29. Indien je belangstelling hebt voor deze functie én over de gevraagde kennis en vaardigheden beschikt, stuur dan je motivatiebrief en CV naar sollicitatie@nasrotterdam.nl.

Scroll naar boven