De Nico Adriaans Stichting (NAS) is een organisatie die zich inzet voor kwetsbare Rotterdammers in het maatschappelijk domein. Naast ambulante woonbegeleiding en activering vanuit de Wmo en Forensische Zorg, biedt de NAS begeleid en beschermd wonen voor jongeren, dagopvang, nachtopvang. Daarnaast organiseren wij jaarlijks de winteropvang in samenwerking met de Gemeente Rotterdam. We werken krachtgericht en sluiten aan op wat de cliënt kan. Onze missie is: de cliënt voelt zich gezien en gehoord.

Binnen de organisatie werken circa 100 medewerkers, 10 stagiairs en een wisselend aantal vrijwilligers. De kernwaarden die door de hele organisatie doorleefd worden zijn: gelijkwaardigheid, betrokkenheid, aansluiten en sociale rechtvaardigheid.

Om ons managementteam te versterken zijn we op zoek naar een

Teammanager Ambulante Woonbegeleiding (AWB)/MT-lid

36 uur per week

Jouw profiel
Voor deze functie zoeken wij een resultaatgerichte ervaren manager die de teams van Ambulant woonbegeleiders managet. Je geeft richting aan de (door)ontwikkeling, visieontwikkeling en de bedrijfsvoering van de teams. Je voelt je thuis in de inhoud van het werk en de processen van de teams. Je bent verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling en innovatie, de bedrijfsvoering en de kwaliteit van de processen binnen de teams en de operatie. Je bent medeverantwoordelijk voor de strategie van de NAS en vertaalt deze naar tactische doelen voor de teams. Je ressorteert hiërarchisch onder de directeur-bestuurder en geeft leiding aan de teams ambulant woonbegeleiders (AWB), Forensische Zorg en Bemoeizorg binnen de NAS. Je maakt deel uit van het managementteam (MT).

Samen met de andere leden van het MT ontwikkel je de visie en het beleid van de organisatie als geheel, vertaalt deze visie door naar de eigen teams en draagt zorg voor de implementatie.
Je rapporteert periodiek over de resultaten van de teams. Je creëert een veilige werkomgeving waar een ieder gezien en gehoord wordt en stuurt op een goede balans tussen verbinding en vertrouwen enerzijds en blijft zakelijk door de focus te behouden op de te behalen resultaten van medewerkers anderzijds. Je zorgt dat talenten en krachten van medewerkers ontwikkeld en ingezet worden om organisatiedoelen en individuele werkprestaties te behalen en zorgt voor een gedegen taakverdeling binnen de teams. Je geeft ruimte aan een ieder om te blijven leren en reflecteren (zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak). Je ontwikkelt en onderhoudt een in- en extern netwerk ten behoeve van de uitwisseling van kennis, ervaring, ontwikkelingen en de strategische koers van de NAS conform de strategische kaders. Je communiceert afdelings- en organisatieontwikkelingen naar het in- en externe netwerk en creëert draagvlak voor visie en beleid door constant op zoek te gaan naar aansluiting in het netwerk. Je wordt enthousiast van het binnenhalen van nieuwe opdrachten.

Wat breng je mee?

  • (Post-)HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld een afgeronde opleiding Management in de zorg, bedrijfskunde of bestuurskunde;
  • Affiniteit met en/of kennis van zorg en maatschappelijke opvang;
  • Ervaring met het managen van een organisatie-eenheid en het ontwikkelen en uitdragen van visie en beleid;
  • Ervaring met budgetbewaking binnen een team, jij zorgt dat jouw team de targets haalt;
  • Kennis van organisatorische processen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Een ondernemende en innovatieve houding, intern en extern;
  • Een warm hart voor onze doelgroepen;
  • Humor en een oplossingsgerichte positieve houding.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende en afwisselende functie met impact bij een inspirerende en impactvolle organisatie, in een fijn, betrokken en gepassioneerd team waar collegiale en professionele samenwerking belangrijk is;
  • Een dienstverband voor 36 uur per week, in overleg;
  • Salaris is afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring (Schaal 10, CAO Sociaal Werk);
  • Een eindejaarsuitkering van 8,3% en een goede pensioenregeling;
  • Een reiskostenvergoeding en gebruik van een laptop en telefoon;
  • Een contract voor een jaar met uitzicht op verlenging.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Lizzy de Vogel, tel: 010-413 3929. Indien je belangstelling hebt voor deze functie én over de gevraagde kennis en vaardigheden beschikt, stuur dan je motivatiebrief en CV voor 28 maart 2024 naar sollicitatie@nasrotterdam.nl.

Scroll naar boven